Lehet-e környezetbarát a repülés?

2019. 12. 05. (csütörtök) 11.13

„A 2030-as évekre készülhet el az Airbus első közepes hatótávolságú, 100 utast szállító környezetbarát repülője” – mondta Sandra Bour Schaeffer, az európai repülőgép-gyártó termékfejlesztési vezetője a Dubai Airshow-t felvezető interjúban.

Idén júniusban az Airbus, a rivális Boeing, valamint egyéb nagy játékosok ígéretet tettek arra, hogy 2050-ig az iparág nettó szén-dioxid kibocsátását a felére csökkentik a 2005-ös szinthez képest.

A megoldás a repülőgép típusától és méretétől függően más és más lehet. Míg a kisebb, regionális járatokon már 2030-tól megjelenhetnek a zéró emissziós repülőgépek, addig a hosszú hatótávolságú, nagyobb repülőknél, mint amilyen az Airbus A350 is, többféle technológiát kell egyszerre bevezetni.

A légiközlekedés iparágán nagy a nyomás: az iparágat egyre több támadás éri a környezetszennyezése és a klímaváltozáshoz való hozzájárulása miatt, nyugati országokban már terjed a mozgalom, hogy környezetvédelmi megfontolásból inkább nem ülnek repülőre az emberek.
Elsőként a kisebb gépek "zöldülhetnek" ki, ígéretes eredmények már vannak. A Zunum Aero, melyet a Boeing és a Jetblue Airways támogat, 2022-re piacra dobhatja az első elektromos-hibrid gépét, a Magnix Technologies teljesen elektromos hajtóművön dolgozik, az Eviation pedig egy kilencszemélyes, teljesen elektromos repülőt mutatott be az idei Paris Air Show-n.

Forrás: Forbes.hu